تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی

تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی
هر بار که داستان انفجار بادکنک را می شنویم با کلمه بادکنک هلیومی روبه رو می شویم. اما آیا تقصیر هلیوم است؟ خیر.در ادامه به معرفی 2گاز هلیوم و هیدروژن میپردازیم.
تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی

علت انفجار بادکنک چیست؟

هلیوم یک گاز نجیب می باشد، به این معنی که نمی سوزد و قابلیت اشتعال زایی ندارد. هنگامی که یک کبریت نزدیک یک بادکنک پر از هلیوم می شود، بادکنک می ترکد. اما هنگامی که یک کبریت در نزدیکی یک بادکنک پر از هیدروژن می شود: BOOM! یک انفجار رخ می دهد زیرا هیدروژن به راحتی می سوزد. هیدروژن با اکسیژن ترکیب شده و بخار آب ایجاد می کند. یکی از تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی :

گاز هلیوم معدنی است و گاز هیدروژن قابل اشتعال!

دسته ای از گاز ها به نام گازهای بی اثر شناخته می شوند. هلیوم نیز از این دسته از گازها به شمار می رود به این معنا که با اکسیژن یا هر ماده دیگری ترکیب نمی شود. پس، به هیچ عنوان قابل اشتعال نیست و منفجر نمی گردد.

تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی

بادکنک هلیومی مطمئن از کجا بخریم؟

صرفاً به دلیل اینکه گاز هیدروژن از هوا سبک تر است، ارزان تر از هلیوم است و برخی تأمین کنندگان از آن برای درآمدزایی استفاده می کنند همانطور که پیش تر بیان شد این گاز بسیار خطرناک و اشتعال زا است.

با خرید از فروشگاه های معتبر میتوانید نسبت به اطمینان از هلیومی بودن بادکنک تولدتان اطمینان حاصل نمایید. فروشگاه شادزی ارائه دهنده لوازم تولد و بادکنک هلیومی مطمئن و بی خطر میباشد که میتوانید با خیال راحت وسایل موردنیاز جشن خود را از شادزی تهیه نمایید.

تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی

چرا گاز هلیوم صدا را تغییر می دهد؟

معمولاً امواج تارهای صوتی شما از طریق هوا در جعبه صدای شما به لرزه در می آیند. اما وقتی از طریق هلیومی که شما استنشاق کرده اید عبور می کنند، حدود سه برابر سریعتر منتقل می گردد. به این دلیل که هلیوم بسیار سبک تر از هوا است. وقتی امواج صوتی سرعت می گیرند اما فرکانس آنها ثابت می ماند، هر موج کشیده می شود. به همین دلیل صدای شما تغییر می کند.

تفاوت بادکنک هلیومی و هیدروژنی

آیا استنشاق گاز هلیوم ضرر دارد؟

استنشاق مقدار کمی هلیوم به شما صدمه ای نمی زند، اما بهتر است زیاد هلیوم استنشاق نکنید زیرا از رسیدن اکسیژن به مغز جلوگیری می کند. استنشاق بیش از حد آن در حجم بسیار زیاد ریه ها را پاره می کند.

نتیجه گیری

با خرید بادکنک هلیومی از فروشگاه معتبر امنیت خود و خانواده خود را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید